onsdag 17 oktober 2007

Bra dagar!

Åh, idag känner jag att det har varit två bra dagar! Jag fick reda på att Daniel slipper åtal, jag har en magkänsla att det kommer bli bättre naziläge i Nyköping, och det har i DN publicerats en förvånansvärt bra artikel! För faktiskt, vi "vänsterextremister" är vanliga människor, vad skulle vi annars vara? Omsorgaren skriver mycket bra om detta!

När jag ändå pratar om bra saker och politik, eller i det här fallet kanske snarare klasshat, så fick "stureplansprofilerna" fyra års fängelse och skadestånd på 155 300 kr till tjejen! Det är fan gött, och det värmer hjärtat gott när man läser sådant! Men man får fortfarande inte glömma att ett fängelsestraff inte löser någonting, det som skulle kunna försäkra våldtäkternas försvinnande är ett undanröjande av patriarkatet, som i sin tur i sin helhet är en konsekvens av kapitalismen, hur mycket hat man än känner för "grabbarna". Det är lite som att nazister får stryk, det löser ingenting, men det känns bra att höra.

I övrigt känns det som om jag måste organisera mig igen, jag börjar känna samma krypande känsla i kroppen som jag hade innan vi startade upp UV här i Vagnhärad, och det finns inget i Nyköping. Däremot finns det planer på ett UV, jag ska kolla hur långtgående de planerna är och isåfall om jag kan deltaga.

Jag sprudlar av optimism!

Inga kommentarer: