måndag 7 januari 2008

En dag med Knutna Nävar

Jag skulle ha vaknat, eller, blivit väckt av telefonen klockan tio i morse, men antingen var det så att morsan inte ringde, eller att mina bröder svarade innan jag han väckas av signalen. Det ledde till att jag vaknade ett par timmar senare än det var tänkt, närmare bestämt tjugo över tolv istället för, ja, tio.
Dagen började med att duscha och följa mina bröder till affären, det ledde till att min frisyr flippade, och nu har jag irriterat mig hela dagen. Det är en liten bit hår ur den tilltänkta luggen som flyger och far bäst den vill, och nu kan det väl närmast likna ett horn. Den övriga luggen är uppblåst på sig själv, så den är som vikt på ett krulligt sätt. Jag hatar att inte ha kontroll över mitt hår, och det har man inte när man går ut direkt efter en dusch.
Sen kom jag hem och lyssnade på Knutna Nävar, det argaste och mest göteborgska av alla arga göteborgsband. De har ju till och med gjort en låt som handlar om splittringen i det gamla KFML. Då har man för mycket fritid.
Jag har även använt den enormt bra firefoxpluginen StumbleUpon till att kolla runt på sjuhelsikes många fotografihemsidor, tokvärt. Jag laddade upp exempel från ett par sidor på min bilddagbok, så har du tråkigt kan du ju kolla in. Naturfotografi är så otroligt vackert, och bilder som föreställer nedlagda fabriker och ödelagda samhällen bör även de betraktas som naturfotografi, eftersom det ju trots allt är just det det är, det är ju ingen aktivitet där längre, och vad är det då, annat än en del av naturen?
På kvällen gick jag runt en sjuhelsikes massa, till Todd, till affären med Todd, märkte att affären var stängd, gick till OK, gick hem till Todd och Melander, kollade i deras bok "1001 Coctails", bestämde mig för att skaffa boken och dricka varenda en av de omskrivna drinkarna, märkte till min förskräckelse att de inte behandlade drinken White Russian, Todd kollade upp den på nätet och vi skulle preciiis till att göra oss en varsin (de hade sprit hemma! Mycket!) när jag märkte att jag behövde gå hem eftersom det är skola imorgon.

Jag blir förvånad över att jag kan skriva så förbannat mycket om så förbannat lite på så förbannat kort tid som jag har gjort nu.
Jag lovar, det kommer bli bättre snart, och inte bara redovisningar av mina dagar, lite analys och kritik också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hugo! Du borde komma på min projektutställning på fredag. Visar mina industribilder då :)

Kram!