torsdag 15 november 2007

Vi lever allihop på kanten av en grop som bara växer

Ok, citatet i titeln handlar om Boliden, och det är från låten "Gropen" av det helt underbara bandet Euskefeurat, men jag tror att det kan passa in på så mycket annat. Ett universellt uttryck för världen idag.

I vilket fall, jag tror att jag ska gå till en psykolog, och kolla om jag är typ deprimerad eller något, för det kan inte vara tänkt att det ska vara såhär. Jag vaknar varje natt av att jag drömmer mardrömmar, vardagen känns som ett enda mähä och så vidare. Jag tänker mest att det är väl inte tänkt att man ska känna så? Nog för att man är en popare, men någon jävla gräns får det finnas! Jag vill i alla fall kunna få en natts sömn.

Fast i vilket fall så var det sjysst igår när snön hade fallit hela tisdagen, och så på onsdagmorgonen hade det precis slutat snöa, det var lagom mänsklig inverkan på den genom plogade vägar och i övrigt var den orörd, och när solen gick upp så var det något speciellt.

Ja herregud, meningslöst inlägg. Något har slagit fel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter jättebra Hugo, så ska det verkligen inte vara. Du får se till att höra av dig nu i helgen så kan vi hitta på något :)

Kramar, Edith